Zorgverzekeraars: stop met reclame. Mensen willen verzekerd zijn van goede zorg, niet van goede reclamecampagnes

Zorg Zoals de Westfries het Wil (ZZWW) wil dat Zorgverzekeraars stoppen met de geldverslindende reclamecampagnes aan het eind van het jaar. “Onnodig. Mensen willen verzekerd zijn van goede zorg, daar betalen ze hun maandelijkse premie voor. Ze betalen niet voor overbodige reclame in krant, op de televisie en op de radio”, aldus Hans Schipper, voorzitter van ZZWW.

“Zeker nu bekend geworden is, dat de premies weer omhoog gaan is het tijd om dit signaal aan de zorgverzekeraars opnieuw af te geven.”

Tegen het einde van ieder jaar komen we ze overal tegen: advertenties in kranten, bladen, online en commercials op radio en televisie van zorgverzekeraars. Ze pompen grote bedragen in reclame om mensen ertoe te bewegen naar hen over te stappen.
“Jaarlijks besteden verzekeraars gemiddeld 4,30 euro per verzekerde aan promotie. Bij elkaar opgeteld gaat het om tientallen miljoenen euro’s. Dat geld kan beter besteed worden aan verbetering van de zorg in de regio.”

ZZWW sluit zich daarom van harte aan bij de oproep van Aad de Groot van Zorgverzekeraar DSW, die in de media ook pleit voor een einde aan deze geldverspilling. “Gelijk heeft hij”, zegt Hans Schipper, “Deze geldverspilling moet stoppen. We hopen dat deze oproep ook gehoord wordt bij VGZ, de zorgverzekeraar met de grootste dekking in West-Friesland.”

 

 

Terug naar de nieuwspagina

Meld u aan voor de nieuwsbrief